Dagelijks problemen oplossen, bellen met klanten, je collega’s op de weg ondersteunen en snel kunnen schakelen. Servicecoördinator Maria neemt ons mee in haar werkdag bij Sidcon.
“Mijn dag begint altijd met een kop koffie. Verder heb ik een gezin met 3 kinderen, dus het is altijd even checken of iedereen opstaat. Daarna maak ik me snel klaar en vertrek ik naar kantoor. Daar wens ik iedereen een goedemorgen, start ik alles op en bekijk ik de planning.”
‘’Mijn collega’s beginnen eerder en maken de eerste planning voor de servicemonteurs. ’s Middags neem ik dit over. Dat betekent dat de servicemonteurs mij bellen als ze klaar zijn met hun klus en willen weten wat de volgende is. Naast de planning houd ik me bezig met het verwerken van bonnen en verkoopfacturen. Ik check waar onze monteurs zijn geweest, of alles klopt en of er nog actie nodig is.’’
Je wilt in één oogopslag zien: ‘De servicemonteur is daar, de storing is daar. Ligt dat in de buurt en hoe snel kunnen we er zijn?
“Als servicecoördinator moet je snel schakelen en overzicht houden. Je wilt in één oogopslag zien: ‘De servicemonteur is daar, de storing is daar. Ligt dat in de buurt en hoe snel kunnen we er zijn?’ Soms kunnen we problemen op afstand oplossen, zeker als de klant een eigen monteur heeft. Dan kan ik vaak al zelf een heel stuk helpen. Dat technische hoort er ook bij. Ik zit natuurlijk niet op hetzelfde niveau als een servicemonteur, maar ik werk hier inmiddels 2,5 jaar. Je leert steeds meer storingen te herkennen. Bovendien gebruiken we een systeem waarmee we de persen op afstand kunnen monitoren.’’
‘’Het leukste aan mijn werkdag is het contact met de servicemonteurs. Zij zitten vaak alleen op de weg of werken buiten in de regen. Het is een uitdaging om hen gemotiveerd te houden, en juist dat persoonlijke contact maakt mijn werk zo leuk.’’
“Verder hou ik ervan om dingen op te lossen. Een mooie strakke planning maken of een monteur helpen die vastloopt, dat geeft voldoening. Het heen en weer schakelen en dan gewoon tot een oplossing komen, dat maakt mijn dag geslaagd.”
“Als servicecoördinator moet je snel schakelen en overzicht houden. Je wilt in één oogopslag zien: ‘De servicemonteur is daar, de storing is daar. Ligt dat in de buurt en hoe snel kunnen we er zijn?’ Soms kunnen we problemen op afstand oplossen, zeker als de klant een eigen monteur heeft. Dan kan ik vaak al zelf een heel stuk helpen. Dat technische hoort er ook bij. Ik zit natuurlijk niet op hetzelfde niveau als een servicemonteur, maar ik werk hier inmiddels 2,5 jaar. Je leert steeds meer storingen te herkennen. Bovendien gebruiken we een systeem waarmee we de persen op afstand kunnen monitoren.’’
‘’Het leukste aan mijn werkdag is het contact met de servicemonteurs. Zij zitten vaak alleen op de weg of werken buiten in de regen. Het is een uitdaging om hen gemotiveerd te houden, en juist dat persoonlijke contact maakt mijn werk zo leuk.’’
“Verder hou ik ervan om dingen op te lossen. Een mooie strakke planning maken of een monteur helpen die vastloopt, dat geeft voldoening. Het heen en weer schakelen en dan gewoon tot een oplossing komen, dat maakt mijn dag geslaagd.”