Een goed product leveren is één ding, maar net zo belangrijk is het leveren van goede service. Het achtkoppige serviceteam van Sidcon zorgt ervoor dat de ondergrondse perscontainers worden geïnstalleerd en onderhouden. En dat storingen worden verholpen en zelfs voorkomen. Dagelijks rijden er vier voertuigen door heel Nederland om preventief onderhoud uit te voeren en storingen te verhelpen. Bij het onderhoud wordt met een flexibele planning gewerkt, zodat we altijd tijd hebben om snel te kunnen reageren op storingen.
De organisatie omtrent onderhoud
Bij de ondergrondse perscontainer wordt 1 keer per jaar onderhoud uitgevoerd. Tijdens dit onderhoud worden verschillende onderdelen gecontroleerd en schoongemaakt, geplande reparaties uitgevoerd en waar nodig onderdelen preventief vervangen. Hiermee zorgen we ervoor dat de ondergrondse perscontainer een zeer lage storingsfrequentie heeft. Dat dit lukt is terug te zien in de storingsmeldingen van 1.350 persen. Gemiddeld heeft een ondergrondse perscontainer slechts één keer per jaar een storing, variërend van een kapot lampje tot een defecte trommel.
Het online managen van de ondergrondse perscontainer
De online portal geeft zowel klanten als Sidcon inzicht in de status en de vulgraad van de ondergrondse perscontainers. Via de portal worden alle ondergrondse perscontainers meerdere keren per dag gecontroleerd. Hierdoor worden storingen snel geconstateerd en soms op afstand voorkomen of opgelost. Mocht de storing niet op afstand opgelost kunnen worden, wordt contact opgenomen met de klant. Vaak kan er aan de hand van de melding een inschatting worden gemaakt om wat voor type storing het gaat.
Flexibel de service inplannen
Sommige storingen zijn, zoals gezegd, op afstand op te lossen. Is dit niet mogelijk, dan wordt in overleg met de klant, een plan gemaakt. De eerstelijns-service wordt vaak door de klant zelf opgepakt, waarbij Sidcon altijd telefonisch bereikbaar is om dit te begeleiden. Komt de klant er zelf niet uit, dan is Sidcon nooit ver weg. Met vier wagens die continu op de weg zijn kan een storing vaak dezelfde dag nog worden opgepakt. Onderhoud wordt namelijk flexibel ingepland. Wanneer een onderhoudsklus is afgerond wordt eerst contact opgenomen met de servicecoördinator. Die geeft aan of er naar de volgende serviceklus gereden kan worden of dat er een storing is die eerst moet worden opgepakt.
Installatie altijd door Sidcon zelf
De installatie van de ondergrondse perscontainers, zowel in het binnen- als buitenland, wordt altijd door Sidcon uitgevoerd. Sidcon wil ontzorgen en daarom wordt met planning en installatie het voortouw genomen. De stroomaanvraag, stroomkast en de installatie van de ondergrondse perscontainer worden allemaal door Sidcon opgepakt. Het graven van het gat en het straatwerk wordt vaak lokaal door de klant geregeld. Wel zo handig, want die heeft de connecties. Op deze manier kunnen wij de hoogste kwaliteit en service verlenen.