Bijna 1 jaar werkt Chloë Bakker als marketeer bij Sidcon, en ze leert elke dag bij. Van het opzetten van een campagne tot bijdragen aan duurzaamheid, Chloë vertelt hoe ze haar plek vindt in het team.
‘’Ik ben eigenlijk via mijn vader bij Sidcon terechtgekomen. Ik was nog niet heel actief op zoek naar een andere baan, maar mijn vader wist wel dat ik uiteindelijk iets anders wilde. Toen zag hij Sidcon voorbijkomen op LinkedIn en stuurde hij dat naar mij door met de opmerking dat het misschien leuk zou zijn. En dat was ook! De functie sprak mij meteen aan. Toen ik het takenpakket zag, werd ik direct enthousiast.’’
‘’Ik heb communicatie gestudeerd, en dan gericht op de entertainmentindustrie. Maar in het laatste jaar van mijn opleiding merkte ik dat werken in de entertainmentindustrie niet helemaal voor mij was. Het communicatie gedeelte vond ik wel heel leuk.’’
‘’Het leukste vind ik dat je een bijdrage levert aan het bedrijf. En het bedrijf levert dan weer een bijdrage aan de wereld’’. Het is niet alleen maar het product verkopen omdat je vindt dat jouw product het beste is. Er zit ook een duurzaamheidgedachte achter. Het is fijn om daar aan te kunnen bijdragen.’’
‘’Het leukste vind ik dat je een bijdrage levert aan het bedrijf. En het bedrijf levert dan weer een bijdrage aan de wereld’’
‘’De campagne in Frankrijk. Dat was ook een van de hoofdtaken in de vacature. In 1,5 maand heb ik samen met de marketingafdeling die campagne opgezet. Daar ben ik het meest trots op.’’
‘’Specialisme is misschien een groot woord, maar ik houd me vooral bezig met de LinkedIn-campagnes in Frankrijk en Nederland. Ook werk ik veel aan de website en volg ik de laatste trends op het gebied van SEO en A.I. Als marketeer ben je eigenlijk altijd wel met van alles bezig. De ene dag pas je de e-mailhandtekeningen van collega’s aan, de andere dag coördineer je een foto- en videoshoot in de stad. Juist die afwisseling maakt het werk zo leuk.”
‘’De grootste uitdaging vind ik om mezelf in te leven in de doelgroep. Zeker bij de Franse campagne houd ik in mijn achterhoofd dat ik de content maak voor een Franse burgemeester. Dat is soms best lastig. Maar de campagne gaat goed, dus blijkbaar lukt het me toch om mijn innerlijke fransman naar boven te brengen.”
‘’De campagne in Frankrijk. Dat was ook een van de hoofdtaken in de vacature. In 1,5 maand heb ik samen met de marketingafdeling die campagne opgezet. Daar ben ik het meest trots op.’’
‘’Specialisme is misschien een groot woord, maar ik houd me vooral bezig met de LinkedIn-campagnes in Frankrijk en Nederland. Ook werk ik veel aan de website en volg ik de laatste trends op het gebied van SEO en A.I. Als marketeer ben je eigenlijk altijd wel met van alles bezig. De ene dag pas je de e-mailhandtekeningen van collega’s aan, de andere dag coördineer je een foto- en videoshoot in de stad. Juist die afwisseling maakt het werk zo leuk.”
‘’De grootste uitdaging vind ik om mezelf in te leven in de doelgroep. Zeker bij de Franse campagne houd ik in mijn achterhoofd dat ik de content maak voor een Franse burgemeester. Dat is soms best lastig. Maar de campagne gaat goed, dus blijkbaar lukt het me toch om mijn innerlijke fransman naar boven te brengen.”
Benieuwd hoe een werkdag bij Sidcon eruitziet? Lees de verhalen van collega’s en ontdek het zelf.