Sinds 3 maanden werkt Chloë Bakker als marketeer bij Sidcon, en ze leert elke dag bij. Van het opzetten van een campagne tot bijdragen aan duurzaamheid, Chloë vertelt hoe ze haar plek vindt in het team.
‘’Ik ben eigenlijk via mijn vader bij Sidcon terechtgekomen. Ik was nog niet heel actief op zoek naar een andere baan, maar mijn vader wist wel dat ik uiteindelijk iets anders wilde. Toen zag hij Sidcon voorbijkomen op LinkedIn en stuurde hij dat naar mij door met de opmerking dat het misschien leuk zou zijn. En dat was ook! De functie sprak mij meteen aan. Toen ik het takenpakket zag, werd ik direct enthousiast, vooral omdat er geen ervaring werkt gevraagd’’
‘’Ik heb communicatie gestudeerd, en dan gericht op de entertainmentindustrie. Maar in het laatste jaar van mijn opleiding merkte ik dat werken in de entertainmentindustrie niet helemaal voor mij was. Het communicatie gedeelte vond ik wel heel leuk.’’
‘’Het leukste vind ik dat je een bijdrage levert aan het bedrijf. En het bedrijf levert dan weer een bijdrage aan de wereld’’. Het is niet alleen maar het product verkopen omdat je vindt dat jouw product het beste is. Er zit ook een duurzaamheidgedachte achter. Het is fijn om daar aan te kunnen bijdragen.’’
‘’Het leukste vind ik dat je een bijdrage levert aan het bedrijf. En het bedrijf levert dan weer een bijdrage aan de wereld’’
‘’De campagne in Frankrijk. Dat was ook een van de hoofdtaken in de vacature. In 1,5 maand heb ik samen met de marketingafdeling die campagne opgezet. Daar ben ik het meest trots op.’’
‘’Als net beginnende weet ik nog niet of ik mij specialist kan noemen haha. Maar het idee is wel dat ik als online marketeer specialist ben in dingen als data en advertenties.’’
‘’De grootste uitdaging vind ik om mezelf in te leven in de doelgroep. Ik ben 24 jaar, en de doelgroep waarvoor ik werk is toch wel iets ouder. Soms is het dan lastig om te bedenken welke campagnes en content passen bij die doelgroep. Maar dat zie ik juist als een leuke uitdaging.’’
‘’Ja dit heeft niks met werk te maken, maar vrienden omschrijven mij altijd als de ‘sobere strijder’. Omdat ik nooit drink, maar wel graag meega naar festivals. En ja, misschien is daar wel een klein soort vertaling in mijn werk denk ik. Ik kan wel heel nuchter naar dingen kijken. Ik heb een creatieve studie gedaan, terwijl ik mezelf niet zou omschrijven als creatief. Hierdoor was ik vaak degene die keek of een idee haalbaar was of wat het op lange termijn uitstraalt. Dit zet ik ook door in mijn werk.’’
‘’De campagne in Frankrijk. Dat was ook een van de hoofdtaken in de vacature. In 1,5 maand heb ik samen met de marketingafdeling die campagne opgezet. Daar ben ik het meest trots op.’’
‘’Als net beginnende weet ik nog niet of ik mij specialist kan noemen haha. Maar het idee is wel dat ik als online marketeer specialist ben in dingen als data en advertenties.’’
‘’De grootste uitdaging vind ik om mezelf in te leven in de doelgroep. Ik ben 24 jaar, en de doelgroep waarvoor ik werk is toch wel iets ouder. Soms is het dan lastig om te bedenken welke campagnes en content passen bij die doelgroep. Maar dat zie ik juist als een leuke uitdaging.’’
‘’Ja dit heeft niks met werk te maken, maar vrienden omschrijven mij altijd als de ‘sobere strijder’. Omdat ik nooit drink, maar wel graag meega naar festivals. En ja, misschien is daar wel een klein soort vertaling in mijn werk denk ik. Ik kan wel heel nuchter naar dingen kijken. Ik heb een creatieve studie gedaan, terwijl ik mezelf niet zou omschrijven als creatief. Hierdoor was ik vaak degene die keek of een idee haalbaar was of wat het op lange termijn uitstraalt. Dit zet ik ook door in mijn werk.’’